Wednesday, September 22, 2010

...

bukan aku tak cuba
sudah macam2 cara aku guna
sebut saja mana cara lagi aku tak cuba
akhir cerita
tetap aku yg salah
tetap aku yg jahat
tetap aku yg tak guna
yang buruk2 tu kau orang boleh sandar pada bahu aku
yang baik2 tu kau orang boleh simpan buat cerita pada anak2 cucu
aku tetap makhluk asing
aku tetap jadi kuman
yang baik itu dia
yang memahami itu dia
yang kononnya tak bersalah itu dia
yang kononnya terpererangkap itu kau orang
bila aku cinta
sampai mati pun aku cinta
bila aku kasih
sampai bila2 pun aku kasih
bila aku benci
aku sendiri pun tidak tahu sampai bila aku benci
kau adalah yang terbaik yang aku pernah ada
kau adalah yang paling sabar pernah aku ada
tapi
kurangkah aku?
jahat sangat kah aku?
bukan aku benci...cuma tak suka...
sampai bila2 pun aku tetap cinta kau
aku tak akan jumpa sahabat sehebat kau
cuma ada batu pengahalang antara kita
yang buat impian kita mungkin tak terlaksana
batu pengahalang itu yang kau cinta
batu pengahalang itu yang aku tak suka
aku cinta kau tanpa sebab
oleh itu tiada sebab juga untuk aku membenci kau
walau dengan sesiapa pun engkau
itu kau perlu percaya
sekali kita bersahabat
moga selamanya kita tetap bersahabat...amin...

No comments:

Post a Comment