Tuesday, December 21, 2010

mungkin berpaling

lupakanlah....
angan2 kita
janji2 kita
buanglah semua
semua yg x mungkin terjadi
manusia berubah
aku berubah
kau berubah
mereka berubah
saki baki masa ini
laluilah dgn senyuman
kuatkanlah dgn doa
..................................................
palingkanlah rasa kasih dan sayang ini

Tuhan mungkin dah makbulkan 85% doa aku

cinta itu dah pudar...
syg itu dah hilang...
kasih itu dah tawar...
rindu itu dah mati...
benci itu sudah reda...
...............................................
aku pandang kau dgn hanya pandangan kosong

Thursday, December 16, 2010

aku masih normal

patah hati...
menunggu cinta yang
sudah pasti
tidak hadir untuk diri
ini





..................................................................
kecewa dan aku itu umpama irama dan lagu

aku masih suka kau

ternyata...
cakap2 itu tidak benar
rasa2 itu jauh menyimpang
aku tidak sempat pun berumah di sudut hati kau
aku tidak sempat pun tersenyum di minda kau
hati kau
cinta kau
untuk dia
mungkin satu nikmat
mungkin satu ujian
tapi...
aku masih tinggalkan secebis harapan
kalau2
kau tersedar
yg aku
masih punya perasaan...

Monday, December 13, 2010

macam mane nk cakap eh?

org ramai mintak aku hijrah!
jd zell yg baru
lupakan semua kesedihan
siapa yg nak sedih?
aku dah penat rasa sedih2 ni...
sakit tahu tak!
mungkin orang ckp aku ni mengade2
sket2 nak touching
cuba try test duduk kat tempat aku bai!
rase sedap ke tak?
pahit wey....
macam kena paksa kunyah panadol hidup2.
aku tak pandai nk berlakon2 ni
tak pandai nak pura2 suka
tak pandai nak pura2 gembira
kalau lah perasaan ni aku boleh korek dr hati dan keluarkan buang dlm tong sampah
dah lama aku buat...
aku tak sampai hati nak berlaku kejam
lagi2 dengan kau!
tapi kau sanggup kan?
aku tak tahu apa dalam hati kau
yang aku boleh bau
kita sedang berselindung sesuatu
kau dan aku.
tapi bila aku give up
x nak menyakiti perasaan kau
tup tup tup
kau yg start dulu.
kenapalah aku kenal kau wey...
kalau setakat nk end up mcm ni
percayalah
kita TAK AKAN pergi jauh
betul ke ape aku buat ni?
ke aku je yg paranoid?
see...better korang tolong aku
sebelum aku jadi tak betul
tolong aku wey...
keluarkan aku dari sini!
...............................................................
berkenalan itu jauh lebih MUDAH daripada berpisah

cuba try test

nak tahu apa rasa jd selipar buruk
boleh tanya aku
aku pakar bab ni sekarang
kalau x caya
try la tanya
..................................................
sekarang ni putaran hidup lebih laju dr tayar F1

Sunday, December 12, 2010

yang sakit itu...kau!

yang sakit itu
apabila kita cuba membenci sesuatu yg bermakna dlm diri kita



yang sakit itu
apabila kita menyedari yang kita hanya bertepuk sebelah tangan



yang sakit itu
apabila kita terpaksa berpura2



yang sakit itu
apabila kita dipermainkan



yang sakit itu
apabila kita dilupakan



tapi.....


yang indah itu
apabila kita meredhakan...

Thursday, December 9, 2010

aku rindu kenangan dulu

tiba-tiba malam ini hati jd sayu...
umur semakin meningkat...
maut semakin dekat...
ingin aku singkap kenangan indah waktu dahulu...
ketika umur baru setahun jagung...
indahnya...
masalah dulu tak sama mcm masalah skrg...
mudahnya...
farah...
ingat lagikah kau waktu kita dulu2
berdua ke kelas
bersembang
buat assignment
byk aku kongsikan bersama kau
terlalu byk
kita kongsi impian yg sama
mahu berjaya di gombak nanti
ingat lagi janji aku?
aku ckp aku akan amek kau ke kelas setiap hari jika aku punya motor
ingat lagi pasal2 jejaka idaman kita?
lecturer yg jd kegilaan kita berdua
maafkan aku farah
aku telah mungkir janji...
maafkan aku teman...
lisa...
dah lama sebenarnya kita kenal
walaupun kita tak rapat
tapi masih ada momen2 manis kita lakarkan
ingat snake on the plane??
ya.kita tgk movie itu berdua.
dkt mid.
then kita makan mcd.
kesukaan kau.
jujur aku katakan
semakin lama
aku semakin percaya
akan kata2
tak kenal maka tak cinta
teruskan hijrah kamu teman
semoga Tuhan rahmati kau...
emmi...
tanpa kau sedar
kau lah orang pertama yang aku tegur dulu
aku ingat lagi
masa tu semua student sibuk meneliti jadual
jadual tu tampal depan bangunan irk
aku tegur kau
dan mintak number telefon kau
kau sgt baik.
sama seperti dahulu
kerana itu kau punya ramai teman
kerana orang akan berasa senang di sampingmu
bertuahnya aku punya sahabat seperti kau
jika namamu tidak aku ukirkan disini
bukan bererti aku lupa
bukan bererti aku alpa
cuma hatiku jadi semakin sebak
semakin sempit
kenangan bersamamu wahai teman2
cukup bermakna buat diriku
maafkan diri ini
kerana mungkin aku telah mungkir kepada janji2 ku
mungkin aku tidak mengendahkan dirimu
maafkan aku...
maafkan aku...
maafkan aku...
aku cinta kau wahai teman....

Saturday, December 4, 2010

Friday, December 3, 2010

ya aku sedang jatuh terduduk

kecewa
datang kau bertimpa timpa
bagai ketulan batu bergolek dr atas gunung
tahukah kau betapa sakitnya aku bila kau dtg kpdku
kau tak pernah sunyi dr menghadirkan diri dlm kamus hidupku
namun...
aku akan sabar dalam menghadapimu
sejauh mana aku sendiri pun tidak pasti
mungkin kau gemar benar melihat air mataku jatuh ke bumi
mungkin kau rasa puas hati melihat aku tersedu sedan di kala sunyi
hadirlah kecewa selagi kau tidak jemu
aku pasrah...
siapalah aku yg boleh mengubah corak dunia
Tuhan itu Maha Adil
tidak selamanya hambaNya akan diduga dgn kekecewaan
.........................................................
moga hari esok mentari tersenyum kepadaku
Insya Allah

jangan makan dalam

sila ketuk kepala sendiri
bila ckp aku tak boleh survive tanpa kau
kehilangn dan kekecewaan itu telah byk kali aku lalui
cuba kau fikir diri kau...
jgn nanti kata2 kau makan diri sendiri
.........................................
jangan bongkak
tulislah apa yang kau mahu tulis
aku mahu baca

Thursday, December 2, 2010

drama di tv mmg menarik

maaf
aku sudah hilang percaya
pada lelaki mahupun wanita
pada yang baik mahupun yang jahat
pada yang tua mahupun yang muda
pada ketua mahupun pekerja
pada bertudung labuh mahupun singkat
pada berkopiah mahupun berketayap
pada yang putih mahupun yang hitam
pada sahabat mahupun musuh
.......................................
aku benci hidup penuh drama
mari sama2 mengingati mati

komplikated itu aku

tiada apa yang pelik
tiada apa yang canggung
di akhir cerita
kita pasti tinggal sendirian
aku terima seisi alam mentertawakan ku
aku terima seisi alam mencemik ke arah ku
hari ini kau hebat
hari ini kau rasa hidup kau sempurna
esok belum tentu lagi
aku cerita pasal siapa?
aku cerita pasal makhluk tuhan
kalau kau terasa
kau telan saja
sama seperti aku telan bulat2 penghinaan org kepadaku
sama seperti aku telan hidup2 sindiran org kepadaku
.....................................................
manusia mudah lupa

obses itu hanya kata kau

hebat sgt kah diri
sampai rasa org obses dgn kita?
sedangkan berjalan pun kita terjatuh
kasihan.
aku juga punya ibu ayah
yang hatinya turut terluka
apabila hati si anak terluka
aku bukan manusia sempurna
tapi aku manusia yang tahu makna
sebuah keikhlasan...

itu bukan aku!

aku bukan wanita itu

yang kau boleh banggakan...



yang kau boleh banggakan

kerana rupa paras yang cantik menawan



yang kau boleh banggakan

kerana lincahnya aku didapur memasak itu dan ini



yang kau boleh banggakan

kerana hebatnya aku menambat hati orang tua



yang kau boleh banggakan

kerana merdunya suara ketika berkata2



yang kau boleh banggakan

kerana manisnya senyuman dan lirikan manja



yang kau boleh banggakan

kerana lenggang lenggokku yang bisa buat lelaki teruja



tapi aku tetap wanita

yang punya hati dan perasaan

yang akan belajar melengkapi kelemahan



aku sudah kecewa 398 kali...apalah sangat untuk kecewa untuk kali ke 399

oh siti...

"aku perlukan sepasang selipar baru yg boleh membawa ku kemana2"
"nah inilah selipar yang paling sesuai dgn mu"
bermulalah kehidupan aku si selipar bersama seorang budak perempuan
biar aku namakannya siti
siti merupakan seorang budak hingusan yang tinggal dihujung kampung
aktiviti hariannya tidaklah seteruk mana
siti anak yang manja
disayangi oleh setiap ahli keluarganya
ketika siti membawa aku pulang ke rumah
semua org memuji2 kecantikan aku, si selipar baru
maklumlah di kampung itu hanya siti sahaja yg mampu memiliki ku
siti menjaga aku dengan penuh kasih sayang
kehadiran aku didalam rumah itu sgt dihargai
aku dianggap barang yg sgt penting didalam rumah itu
kadang2 siti memarahi ku jika aku kotor atau terjatuh
pelik kan?
tapi kata siti, dia marah kerana dia syg kan aku
aku tersenyum, aku juga sygkan kau siti
kau kan tuan aku
hinggalah pada suatu hari apabila seorang tetamu dtg dan menghadiahi siti sepasang selipar baru
aku yang diletakkan di rak kasut berasa sgt cemburu
siti sudah mula lupakan aku
kata siti, selipar barunya itu lebih menepati kehendaknya
selesa, bergaya, dan cantik
habis aku siti?
aku hanya menunggu masa utk mencampakkan kau kedalam tong sampah wahai si selipar buruk
kawan2 aku juga sudah jemu dgn kau
oh siti....
cepatnya kau lupakan aku
aku rindukan siti
sudah lama siti tidak memarahi ku
itu tandanya siti sudah tidak kesah kan aku
tapi siti...
hidup ini bagai roda
jangan lah kau bersikap angkuh dengan kasut baru yang kau miliki itu
oh siti...siti...siti...

bukan 2 alam

ini lumrah alam...
bila yang baru sudah jadi buruk, tempatnya sudah tentu di dlm stor
bersesak2 bersama brg2 buruk yg lain
alkisah ada sebuah motosikal yg dulu pernah jadi igauan seorang anak
siang malam mulutnya tak henti2 bercerita pasal kehebatan motosikal itu
walhal motosikal itu tidaklah hebat mana...
cuma apabila sudah suka, mana cacat celanya sudah kabur dek kerana suka
si anak itu pun memujuk ayahnya supaya membelikannya motosikal itu
si anak sering mengeluh kakinya sakit dek terpaksa berjalan berbatu2 untuk ke sekolah
kerana kasih kan anak...kehendak anaknya itu diturutkan
si anak gembira bukan kepalang
dicium2 pipi si ayah tanda terima kasih
bermulalah hari2 indah si anak dgn motosikal barunya
ke sana ke mari hanya berdua
bila org nk tumpang, ada sahaja alasannya
siang dan malam asyik memuji si motor baru
dicanangya pada sesiapa sahaja yg lalu ttg kehebatan kwn brunya
dibelai2, diusap2, di jaga rapi si motor setiap hari
pantang ada org yg cuba mengkritik motor barunya
teruk org itu dimarahi
semuanya kerana dia terlalu kasih kan motor barunya
si motor pun rasa bertuah
kerana mempunyai tuan yang begitu kasihkannya
suatu hari si motor bersuara
"tuan...usahlah tuan terlalu kasihkan aku.aku hanya sebuah motor.esok lusa, apabila tuan sudah punya pengganti aku kerana kelemahan yg ada pada aku, pasti tuan akan lupakan aku"
dgn suara yg pelik si tuan menjawab
"kenapa kau berkata begitu kpdaku?bukan kah aku tuanmu?sudah pasti aku akan menjagamu sampai bila2.aku tidak akan biarkan sesiapa pun menghinamu.percayalah"
si motor pun berasa senang hati
ditemaninya si tuan kemana saja yang dia mahu
diturutkan sahaja kehendaknya tanpa byk soal
dia merasa suka apabila tuannya berasa bangga apabila bersamanya
hinggalah tiba pada suatu hari
ketika mereka berdua melalui sebaris kedai yang menjual motokar2 yang hebat
si tuan tiba2 terpaku di hadapan kedai
dia kelihatan sgt tertarik dgn kecantikan salah satu motokar disitu
mulai saat itu, kasihnya dia pada si motor semakin pudar
dia sudah memasang angan2 untuk mencari pengganti kepada si motor
pada suatu hari, ketika si tuan sedang bersiar2 bersama motornya
tanpa disengajakan, salah satu anggota utama si motor rosak
bukan main menyinga lagi si tuan
"maafkan aku tuan...jantung ku sakit.sbb sudah lama benar tuan tidak mencucinya...kini aku tidak dpt bertahan lagi" kata si motor ketakutan
"ah!!!kau ini mmg menyusahkan!sudah lama benar aku bersabar dgn kau"
"apa kah salahku tuan...bukan kah kau berjanji utk mengasihi ku sampai bila?"
"itu dulu.ketika aku belum tertarik dgn motokar yang kita sama2 lihat di bandar tempohari"
"maksudnya..tuan sudah tidak kasih kan aku?apa kurangnya aku wahai tuan?"
"ya aku sudah tidak kasihkan kau!bila hujan kau tidak dapat melindungi ku dr basah kuyup.bila panasnya cuaca, kau tidak dpt manahan teriknya matahari dr mengenai ku.aku sudah letih berdua bersamamu.aku mahu keluar beramai2 bersama teman2 yg lain.jika aku punya motokar, sudah pasti dia boleh berbuat semua itu kepadaku.kau jgn risau,akan ku gunakan mu sehingga ayahku membelikan aku motokar baru"jawab si tuan angkuh.
terpanalah si motor dgn kata2 itu.bukan aku yg memaksamu membeliku dahulu.bukan kah aku sudah mengingatkan dirimu agar tidak terlalu mengasihiku,kerana kelak aku akan kau tinggalkan jua.namun, terima kasih aku ucapkan kepada mu tuan, kerana pernah mengasihi ku.aku kini sedia utk diletakkan di stor.aku kini sedia utk dicaci oleh org ramai.aku kini sudah terlalu sedia utk mendengar segala keluhan dan kritikan dr mulutmu.aku tidak sempurna tuan, tidak seperti yg kau banggakan satu ketika dahulu...
LUMRAH ALAM...

Sunday, November 28, 2010

di kala ini...

rindu abah
rindu abah
rindu abah
sgt merindui abah...

Saturday, November 27, 2010

hayatilah...

Hayatilah bait bait kata-kata dalam lagu ini...ketika pertama kali aku mendengar lagu ini...hatiku terusik...aku teringat ayahandaku...sayu...tidak sempat utknya menyerahkan puterinya kepada sang pemegang amanah...moga roh Abah tenang di sana...



Heningnya...
Sunyi suasana...
Lafaz sakinah bermula

Apa rasa
Diterjemah hanya
Sebak abah, tangis ibunda

prechorus:

Adalah aku, wali puteriku
Serah kini amanahku ini pada mu
Nafkahilah dia, curah kasih dan cinta
Lebih dari yang ku berikan kepadanya

chorus:
Dulu esakkannya sandar di bahuku
Tangisannya kini ku serah padamu
Bukan bermakna, dia bukan milikku
Fitrahnya perlukanmu

Jadikanlah dia wanita syurga
Mengerti benar akan maharnya
Taat itu bukan hanya pada nama
Indah ia pada maksudnya

Ku akur
Akan pesanmu
Puterimu kini amanahku

Iringilah
Dengan doamu
Bahagia kami dari redhamu

Lagu: Hafiz Hamidun
Lirik: Fadzli Far East
CREDIT TO NADIAH ABD MUBIN

Tuesday, November 23, 2010

farah tagged saya:)

  1. saya manusia yg paling suka fikir bukan2 terhadap sesuatu benda ataupun kejadian.i hate it!
  2. saya pemalas.
  3. saya x romantik.actually..sy malas dh nak jadi romantik.retired already
  4. saya tak suke keluar dgn org yg leceh
  5. saya tak suka berkuku pjg
  6. bab makanan sy ade sket sikap memilih
  7. saya lebih suka pakai kasut tertutup sebab nmpk kemas
  8. saya nak kahwin tahun depan
  9. saya nak bagi mama saya cucu secepat mungkin.hahaha
  10. saya agak berat mulut.saya lagi suka dgr dr berckp
  11. tp kalau sy dh start berckp, susah nk berhenti
  12. jiwa sy sensitif.sgt.
  13. ada beberapa nama dlm hidup sy yg sy syg tapi tikam sy dr belakang
  14. sy nak kurush!ye kurush bukan kurus atau kursus
  15. bila kat uia sy byk makan
  16. tp kat rumah sy x berapa bernafsu nk mkn
  17. jgn tipu saya.sy boleh hidu bau sebuah penipuan
  18. sy x suke org bermuka2
  19. saya benci kat satu spesies manusia ni
  20. saya kurang mahir bersosial
  21. sy kurang berkwn dgn lelaki
  22. kwn perempuan pun kurang sbb diorang ckp sy x best
  23. jgn kesian kat saya ;(
  24. org selalu pk saya bukan2.itu sebab diorang jeles kat saya
  25. dulu rmbut sy pendek sekarang rambut sy dh mengurai.hahaha

LISA AWAK DI TAGGED

lisa tagged saya :)

1. Do you like blue cheese?
ordinary cheese
2. Have you ever smoked?
eeeuuuwwww..hahaha
3. Do you own a gun?
nope.
4. What is your favorite cordial flavor?
sirap ros!
5. Do you get nervous before Doctor appointments?
biase je
6. What do you think of hot dogs?
my favourite
7. Favorite Christmas movie?
Home Alone
8. What do you prefer to drink in the morning?
coffee ice
9. Do you do push-ups?
malashhh
10.What’s you favorite piece of jewelry?
ring.
11. Favorite hobby?
makan.online.tidur.borak.study.erk?
12. Do you have A.D.D?
ape tu?
13. What’s the one thing you hate about yourself?
complicated.
14. Middle name?
binti?hahahaha
15.Name three thoughts at this exact moment?
someone.unknown.unexplained.
16.Name 3 drinks you regularly drink?
nescafe ais.air masak.neslo ais.
17. Current worry?
exam's result
18. Current hate right now?
im not pretty ;(
19. Favorite place to be?
karambunai
20.How do you ring in the new year?
i never bother
21.Where would you like to go?
heaven
22.Name three people who will complete this?
anyone ;)
23.Do you own a slipper?
flipper.
24. What color shirt are you wearing right now?
black
25. Do you like sleeping on satin sheets?
biase je
26. Can you whistle?
boleh
27. Favorite Color?
brown
28. Would you be a pirate?
its against international law!
29.What songs do you sing in the shower?
i dont sing in the shower
30.Favorite girls name?
azella ;)
31. Favorite boys name?
karl,danial
32.What’s in your pocket right now?
tiada ape2
33. Last thing that made you laugh?
video clip ddr
34. Best bed sheets as a child?
ntah
35.Worst injury you have ever had?
heart broken
36. Do you love where you live?
ok la
37. How many TV’s do you have in your house?
two
38. Who is your loudest friend?
izni.my tkc's sister :)
39. How many dogs do you have?
none
40. Does someone have a crush on you?
hahahaha
41.What book are you reading at the moment?
facebook
42.What’s your favorite candy?
none
43.What’s your favorite sports team?
germany soccer team
44.What song do you want played at your funeral?
ayat suci Al-Quran
credit to LISA.hehehe

Saturday, November 20, 2010

tagged by EMMI (lagi.hehehe)

1. Apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?
bagi kategori benda jatuh kepada motor kesygnku @ kaki ketiga

2. Apakah benda terakhir yang kamu beli dengan wang sendiri?
tiket bus balik johor

3. Dimanakah tempat impian perkahwinan kamu?
bungalow mewah yg disewa khas

4. Berapa lama anda rasa hubungan kamu berkekalan?
hingga ke syurga

5. Adakah anda di lamun cinta?
not really

6. Dimanakah restoran terakhir kamu makan malam?
restoran denyutan lidah

7. Namakan buku terakhir yang kamu beli?
mingguan WANITA

8. Apakah nama penuh kamu?
Azella Binti Rahman

9. Kamu lebih senang dengan mak atau ayah?
abah

10. Namakan seseorang yang kamu ingin jumpa untuk pertama kalinya dalam hidup anda?
this is SERIOUS. my future everlasting husband

11. Christina atau Britney?
Sarah Shahi..hehehe

12. Adakah kamu mencuci pakaian anda sendiri?
tidak.

13. Tempat yang paling seronok kamu mahu pegi?
Karambunai

14. Pelukan atau ciuman?
nak due2

15. Butirkan 5 perkara tentang orang yang tag kamu.
my friend since matrics
very nice
easy going
open minded
good listener

16. 8 perkara yang amat saya gilai
food
movies
nasik
tidur
BFF
duit
books
LELAKI MELAYU

17. 8 perkataan yang sering di ucapkan
awak
saya
serious??
OMG
lapar
jom
hi
ok

18. 8 buah buku yang paling terbaru dibaca.
PIL
utk exam aku bace notes je.hahaha

19. 8 lagu yang saya boleh dengar berulang kali.
bila rasa ini rasa mu
baik2 syg
for the rest of my life
addicted
the best mistake i ever had

19. 8 perkara yang saya pelajari tahun lalu
pakai tudung selain tudung bawal
pakai compact powder
dont trust people too much
do remember Him everytime you breath
hurt is so painful and hurtful
backstabber is everywhere

7 Fakta Tentang DiriKu...
i'm loyal
i dont have heels
i wear guy's perfume
i wear slippers to klcc
i rarely wash my jeans.shhooootttssss
technically i only have one handbag
practically i shared it with my bestie

7 Ciri2 Lelaki/Wanita Idaman
mencintaiku setulus jiwa
menghormatiku
pegangan agama yg kukuh
menerima aku seadanya
melengkapi kekurangan diriku

EMMI tagged saya

1.Siapakah diri anda di rumah?
anak dan adik yg membosankan.hahaha

2.Siapakah diri anda disamping rakan?
you tell me.

3. 5 benda yang anda idamkan tetapi masih belum tercapai:
-husband
-daughters and sons
-kerja dan income yang tetap
-business
-hahahaharta

4.Siapakah nama pasangan anda?
pasangan sebilik - farafauzi.hahahaha BFF okaayyyy

5.Ceritakan 5 perkara yang anda paling suka tentang pasangan anda:
good listener
penyabar
easy going
sincere
syg kawan die

6. Bila tarikh anda couple?
kami BUKAN couple.kami soulsibling. 2nd July 2006

7. Apakah kenangan pahit anda bersama pasangan anda?
bergocoh!
8.Lagu tema cinta anda?
i love u my dear by zell rahman

9.Apa perubahan yang ingin anda lihat dari pasangan anda?
:)

10.Pernah terfikir nama untuk anak?berikan sebab..
anak dgn suami masing2 la kan
Karl Iskandar...sebab nama ni nampak hensem

Sunday, November 7, 2010

what say you?

cool and SEXY



pure and ROMANTIC

almost PERFECT

with daughters and sons.AWESOME

PERFECT

(tumblr)

Thursday, November 4, 2010

cool...no. its hawt

one step too far
all at once i'm falling
just like a star
im burning for you
but i cant keep myself from feeling this way
i guess that was my first mistake
cause suddenly im walking
down a dark street to ur doorw
wanting you is driving me insane
and now my feet are standing
where they've never stood before
guided by a twist of fate
if i loose myself with you tonight
fall apart or hold on tight
wrong or right
i wont be afraid
cause ever if my heart should break
you'd be the best mistake i ever made
im in your room
and theres no denying
what's in your eyes
when i look at you
two shadows talking but they dont make any sound
words have lost its meaning now
and the air has turned electric
now i know the time is right
to put myself into your hands
and suddenly im shaking
as your finger touch my skin
i dont need to understand
and if tomorrow proves me wrong
i swear i dont belong
i know i'll carry on
THE BEST MISTAKE I'VE EVER MADE - JOANNA WANG

Wednesday, November 3, 2010

Oh...

I started to feel bored with my life.not literally of course...i am searching for new things in life.new smell.new look.new feeling.and of course new love.i want to be free.i want to be out of my daily routine.i want to feel new things.i want to love and to be loved.i want to miss and to be missed.i want to do things without breaking anyone hearts.i want attention.i want someone taking care of me.i want someone to think of me every single minutes.i want someone who really loves me, in anyway.without thinking who i am.i want to think of someone.the one who will put smile on my face.i want to wake up every morning and feel loves is everywhere.i want someone who will be by my side in any situation.i want to become priority in someones life.i want someone who will choose me with no doubt.i want to move on...really i want...

Ouuuucchhhh

you are HOT!

Friday, October 29, 2010

apa tgk2? ada bran?

(tumblr)

short but thick4

short but thick3

short but thick2

short but thick

nice!

nice!

nama awak adil ke?

KEADILAN itu ada dan perlu ada dimana2.nak cari keadilan bukan semata2 dalam penal code, federal constitution bagai...adil ke kalau...
  1. kau biar groupmate kau je buat assignment,tapi kau pergi berniaga kat danau kota
  2. asyik kau je yang sapu sampah, buang sampah, buat sampah dalam bilik
  3. muka kau je yang guna telefon awam kat bawah tangga sekolah
  4. balik2 kawan kau yang kena sign attendance kuliah kau, sedangkan kau kroh kroh dlm bilik
  5. muka kau lagi yang conquer tv kat tv room asrama
  6. kau tak suka kat kwn baik roommate kau,pastu kau tak kasik roommate kau keluar dgn dia
  7. budak bilik sebelah kau guna toilet pastu tak flush
  8. masa musim final exam, ada budak buat konsert free kat atas bilik kau
  9. bila kawan kau tak de member cari kau, tapi bila kau kena pulau ngn memberkau, kawan kau tu gi tido dlm bilik dye.siap off phone lagi takmo kau kacau
  10. asyik kawan kau je yang nak memberi kat kau,kau tukang tadah je

INI SEMUA TIDAK ADIL!

oleh itu berpada pada lah...kadang2 kita rasa kita ni dah cukup adil sebab nama kita A'dil.padahal banyak lagi yang perlu diperbaiki...toleransi itu penting.give and take itu perlu ada.selalunya masalah 'mencari keadilan' ni terjadi pada roommates,housemates,bedmate, dan sebagainya.pada sesiapa yang rasa telah ditindas itu, byk2 kan bersabar dan berdoa...jika perlu bertindak.silakan...tapi sebelum buat apa2 tindakan, perlu diberi perhatian."kenapa si lawan berbuat demikian?"mesti ada sebab.sbb diri sendiri pun bukan selalu betul.asyik rasa diri dianiaya tapi tanpa kita sedar kita sendiri yang telah menganiaya org lain.sekian~

yang mana satu?

SEPANJANG aku hidup ni, aku jarang ada masalah dgn membuat pilihan.sebab aku jarang suka dekat dua benda atau perkara dalam masa yang sama.dalam apa2 perkara pun, aku selalu senang hati dengan pilihan aku.walaupun bukan semua benda pun pilihan yang terbaik.tapi sekurang kurangnya aku tak perlu sakit kepala nak memilih. kalau satu hari nanti aku terpaksa memilih dua perkara yang sama penting dalam hidup aku, mesti jadi satu masalah besar punya dalam sejarah hidup aku.adeiihhh....tapi itulah dia ujian Tuhan.kdg2 aku tgk sesetengah org ni selalu hadapi masalah dengan pilihan.nk pilih A ke B?baju hijau ke baju merah?kasut ke selipar?hmmmm.macam2...tapi lain orang lain ragamnya.kalau semua orang suka benda yang sama,perangai sama,kerenah sama pelik juga rasanya...kalau semua orang pakai baju oren,semua orang pergi kerja naik kuda,semua orang nama punggek...haish susah jugak..sebab tu kita kena percaya, Yang Mencipta itu Maha Mengetahui tentang apa yang terbaik untuk ciptaan Nya.

nak buat...

HI peeps!wah haaaa...final final final EXAM!satu paper sudah selamat dikafankan.tinggal lagi 4.yeay!!!sudah tidak sabar untuk melangkah ke semester terakhir.erk?!agak gegel jugak bila mengenangkn cabaran seterusnya.(May Allah Bless me and my family...) kawan2 zaman muda pun dah ramai yg kerja.alhamdulillah.Congratz peeps!I'm so proud of you all.kerja company hebat2.semoga jalan aku pun dipermudahkan Nya.apa future plan aku ye?
  1. habiskan degree. yerp, ini mesti!
  2. cari kerja la wey....gov or private doesnt matter.MISC?Petronas?MK Land? tinggi betul cita2.ahaks!
  3. kalau dapat peluang sambung master!
  4. kahwin? this supposedly to be number 3!
  5. family planning.wah!
  6. business?i'm interested to have one.
  7. happily ever after~~~

semua org pun inginkan hidup yang sempurna.hidup yang berjalan seperti yang dirancang.tapi Tuhan tu Maha Mengetahui.tak baik kita berprasangka dengan apa yang Tuhan sudah aturkan untuk kita.kadang2 apabila kita buat sesuatu perkara, melalui mata kasar org sekeliling, apa yang kita buat tu adalah bodoh, buang masa.tapi apabila kita buat sesuatu perkara itu melalui pandangan mata hati dan mata akal, biar sahaja Tuhan yang menilainya...namun sebelum seseorag itu boleh menzahirkan sesuatu menggunakan mata hati dan mata akalnya, biarlah terjaga dahulu hati dan akal nya.agar perbuatan yang akan dizahirkan itu tidak memakan diri...

Thursday, October 28, 2010

es ai ea el !

AKU panas!panas!panas!walaupun kipas bilik aku laju mcm helikopter tapi aku panas satu badan.haish!longkang betul...aku tak kesah la kau baca ke tak blog aku ni, yang penting ni blog aku bukan blog atuk kau.aku cakap pasal 'kau' eh, bukan 'kau'.memang aku benci kau dan sekaligus keturunan kau dari atas sampai bawah!

catch you



CATCH YOU!


(FA FANPAGE)

YES you!



I DONT MIND BEING HATED,
BUT I MIND BEING MISUNDERSTOOD!

teratai...bunga...indah...



Oh teratai bunga indah
engkaulah pujaan hatiku
telah lama aku rindukan
wahai teratai bunga indah
sungguh cantik paras wajahmu
sinar matamu bagai kan suria pagi
setiap insan selalu terpikat
memandangmu teratai bunga indah
Oh tolong lindungilah dia
agar ku dapat bersamanya lagi
ku inginkan teratai ku sayang
berseri seperti semula

selagi jasadku belum berkubur

Ku menatap dalam kelam
Tiada yang bisa ku lihat
Selain nama-Mu Ya Allah

Esok ataukah nanti
Ampuni semua salahku
Lindungi aku dari segala fitnah

Kau tempatku meminta
Kau beriku bahagia
Jadikan aku selamanya hambaMu yang selalu bertakwa

Ampuniku Ya Allah
Yang sering melupakan-Mu
Saat Kau limpahkan kurnia-Mu
Dalam sunyi ku bersujud

bila cinta tak lagi untuk ku...



"kamu tak tahu rasanya hatiku saat berhadapan kamu,

kamu tak bisa bayangkan rasanya jadi diriku

yang masih cinta..."


( sekadar hiasan)

Tuesday, October 19, 2010

trend hina

SUDAH jadi trend ke having sex sebelum nikah? nauzubillah...ni jenis makhluk2 tuhan yang buat bumi terbalik cepat ni.kadang2 aku rasa pelik, sedih, marah bila tgk masalah ni mcm jadi perkara biasa je kat tempat kita. kalau kat barat tu tak payah argue la...lagi sakit hati kalau puak2 ni merasa perbuatan mereka adalah satu kebanggaan...aiyaaaa...mulut busuk punya orang...tolonglah sesiapa yang masih ada dara dan teruna, sila jaga kesucian dan kehormatan anda utk bakal suami atau isteri masing2 ya! kalau spesis yang berlawanan jantina ni satu masalah la kan, yang ber'projek' dgn spesis sendiri ni pun satu hal...alahai... tak ketaq lutut ke bila dgr azab Tuhan..ke belum pernah dgr lagi?belum terlewat untuk pulang ke jalan yang benar...tolong rasa malu sikit.malu kat Tuhan, malu kat orang sekeliling, dan yang lagi penting malu pada diri sendiri.
p/s:tolonglah perempuan/gadis/wanita janganlah jadi spesis murah!
p/s:tolonglah lelaki/teruna/jejaka janganlah bernafsukan binatang.
p/s:yang perempuan tolonglah jadi perempuan, yang lelaki tolonglah jadi lelaki.

punggek

MAAF...sudah lama tak menghidupkan blog.ini kerana broadband celcom yang punggek gile.

Wednesday, September 22, 2010

surat untuk john

Dear John,

Hi John. How are you?
I know you are happy John,
thats why i write this for you
i heard you are with someone now john
i'm happy for you
but i feel the pain inside here john
i dont know why i should
you will never know john
that i fall in love with you
it has been awhile john
since i wanted to say
"John, I Love You..."
i will always pray for you john
the thing that will never stop
you deserve someone better than me john
thats why i will never regret
goodbye john
and have fun with your life

Lots of love;
......

...

bukan aku tak cuba
sudah macam2 cara aku guna
sebut saja mana cara lagi aku tak cuba
akhir cerita
tetap aku yg salah
tetap aku yg jahat
tetap aku yg tak guna
yang buruk2 tu kau orang boleh sandar pada bahu aku
yang baik2 tu kau orang boleh simpan buat cerita pada anak2 cucu
aku tetap makhluk asing
aku tetap jadi kuman
yang baik itu dia
yang memahami itu dia
yang kononnya tak bersalah itu dia
yang kononnya terpererangkap itu kau orang
bila aku cinta
sampai mati pun aku cinta
bila aku kasih
sampai bila2 pun aku kasih
bila aku benci
aku sendiri pun tidak tahu sampai bila aku benci
kau adalah yang terbaik yang aku pernah ada
kau adalah yang paling sabar pernah aku ada
tapi
kurangkah aku?
jahat sangat kah aku?
bukan aku benci...cuma tak suka...
sampai bila2 pun aku tetap cinta kau
aku tak akan jumpa sahabat sehebat kau
cuma ada batu pengahalang antara kita
yang buat impian kita mungkin tak terlaksana
batu pengahalang itu yang kau cinta
batu pengahalang itu yang aku tak suka
aku cinta kau tanpa sebab
oleh itu tiada sebab juga untuk aku membenci kau
walau dengan sesiapa pun engkau
itu kau perlu percaya
sekali kita bersahabat
moga selamanya kita tetap bersahabat...amin...

Monday, September 20, 2010

big laugh

a big HAHAHA
i know what game you are playing dude
poor you
to be in the middle
just go on dude
just get out from my way
just go away from my future planning
i dont want you
anymore
because u just too slow
i will never break my promise dude
like you always did
i love you dude
but not like yesterday

Wednesday, September 8, 2010

Tuesday, September 7, 2010

10 benda yg saya suka

Aku...
suka MAKAN...hehehe top list tu.paling best kalau keluar dgn boney, sbb die pun suka makan mcm aku jugak.keluar dgn die x pyh control2 malu nk makan lebih.hehehe.sbb tu aku syg boney lebih.yeay!
suka PERFUME LELAKI...haruuummmmm sgt. ck one, ck free, white musk sports for men. ada sesiapa nk tambah collection aku lagi? ck euphoria!
suka BRANDS OUTLET...mmg gila bila masuk kedai ni.semua cantik2!
suka SEAFOOD...nyummmyyy..tapi jarang2 dapat makan.makan byk2 bahaya!
suka KUCING...tapi aku tak boleh nak gomol2 kucing tu.allergic!
suka BUKU...suka kumpul je.hehehe.byk lagi yg tak habes baca.
suka JEANS...paling selesa.
suka HOLIDAY...meh bagitahu aku siapa yg tak suka bercuti?
suka MOVIE...romantic comedy and movie melayu yg BERKUALITI...bagi aku tak semua movie luar tu hebat..byk je yg terang2 membodohkan penonton.tapi sbb mentaliti, kita semua terima je and ckp movie tu mmg hebat.padahal...hampas!
suka LELAKI MELAYU fullstop

shout out 9

he is not cute at all. but i just like him. who? let me keep by myself. haha

jgn lupa mereka

NGEEEE!!!lagi 2,3 hari nak raya.excited ke?biasa je...tapi better than previous year sbb this year ada baju kurung baru (durrrhhhh) budak2 ke? biarlah!hehehehe...hmmmm dalam kesibukkan dan kemeriahan nk menyambut kdtgn bulan syawal ni, sedih pula rasanya nk berpisah dengan bulan ramadhan...salah satu sbb, kerana terkenangkan mereka2 yang telah pergi mendahului kita...pasti mereka bersedih...arwah atok, arwah nenek, arwah pak tok, arwah mak tok, arwah cik mah, arwah cik ram, dan tentu sekali yang sentiasa dekat di hati arwah abah... buat kita2 semua, dlm keseronokan menyambut hari raya ni, jgn lupa sedekahkan sebingkis doa buat mereka...agar jiwa mereka tenang di sana...Amin...

Sunday, August 29, 2010

another words from heart

i saw your face in the crowd
smiling at me
i cried
because i knew its not you
its just another image of you
i dream of you last night
looking at me
smiling again
i cried
because i cant touch you
because i cant kiss ur hand
like before
i know i never said this when you was around
"I LOVE YOU ABAH"
i always do~

plz understand

i just feel ANNOYED when hear his name
i just feel BAD when thinking bout both of you
i just feel like DURRHHH when have to accept all this crap
i JUST want YOU to MEET another MAN
thats all~
and start to MOVE ON
its not because I HATE HIM
its because I LOVE YOU and i REALLY CARE
but
if HE really MEANT for you
i will be HAPPY for u
im not that CRUEL
im not that STUPID
but
i cant promise we can build our dream together~

Tuesday, August 24, 2010

kenapa?

KENAPA?ya, berikan aku penjelasan. baru2 ini ada berlaku kejadian2 yg menyayat hati di bazar ramadhan. Di Jasin, 3 org maut akibat ribut di bazar ramadhan. baru2 ini pula. aku terbaca sekali lagi kejadian yg sama berlaku di lokasi berbeza. mangharukan...menyeramkan...menginsafkan...ramai berpendapat itulah tanda, petunjuk dari Yang Esa di atas kerakusan nafsu manusia. Ya, mungkin kata2 itu ada benarnya. tapi, yang menarik perhatian aku, rata2 berpendapat "itu semua sebab peniaga2 jual makanan ikut harga sedap diorang aje", "tulah...berniaga sampai x ingat nk buat amal ibadat".HAMBOI...sedap je bibir atas bibir bawah bergerak mengata org. Kau macam mana? buat ke terawih? masuk waktu asar terus ke tikar sejadah ke atau masa tu sedap membuta? Bagi aku jgnlah nk menyalahkan sebelah pihak ataupun nk memandang hina mereka semata2 mereka jual mknn mahal. kalau mahal tak payah lah beli. masak sendiri. hahahahaha. ada sesetengah org ckp kejadian tersebut adalah balasan tuhan sebab peniaga x ingat solat, berniaga dgn cara tak adil, dan sebagainya. habis, boleh jamin ke semua pengunjung bazar tu solat lima waktu sehari semalam? boleh jamin ke semua pengunjung bazar tu semua orang yang adil? dan paling penting boleh jamin ke semua pengunjung bazar tu PUASA? siapalah kita nk meletakkan batu kesalahan itu pada org lain. sepatutnya, kejadian itu dijadikan pedoman dan peringatan oleh SEMUA pihak. kita hidupkan bermasyarakat.jadi, setiap yg kita lakukan mungkin akan memberi kesan pada org lain, secara langsung mahupun tidak langsung.
Itu saja aku nak cakap.terima kasih.

Thursday, August 19, 2010

alahai...budak-budak

HUARGGGHHHH!!!jam dh menunjukkan pukul 4 ptg!yeay sekejap lagi nk pergi ke kedai runcit bersama Si Boney.huhuhuh.sedapnya nasi goreng budu.aawwwwwww.tak tahan nyah!apa kena mengena nasi goreng budu dgn tajuk entry?itu cuma mukadimah...penat cikgu kat sekolah dulu ajar buat 'pendahuluan penulisan'.masa ini lah kena apply.kan?


Sekarang ni, bila aku duduk makan2,minum2 kat kedai makan and aku ternampak budak2 sekolah...mesti aku teringat zaman muda aku dulu2.bila diorang buat perangai yg agak menjengkelkan mesti aku ckp dlm hati "hmmm...budak2...aku pon mcm tu jugak dulu".Ya betul.aku pun mcm mereka dulu.bukan aku je ok, korang pun.hahahaha.Apa yg budak seumur bawah 18 tahun suka buat bila berada ditgh2 org ramai? ini berdasarkan pemerhatian dan pengalaman.(perhatian!ciri2 ini mungkin tiada pada adik, sepupu, mahupun jiran anda.ia hanyalah berdasarkan pemerhatian penulis secara rawak.no heart feeling okayyy!)

  • suka SANGAT cakap kuat-kuat.alahai...kadang2 rasa macam nk cucuk je mata sendiri dgn garfu.akak tak nak dgr dik, kesah adik putus cinta ke, jatuh basikal dpn cikgu ke, ade org masuk meminang ke.akak tak berminat nak dgr.masalah hidup akak ni pun dh bertambun.

  • suka BENO gelak kuat-kuat.kadang2 sampai diselang-selikan dengan 'action' lagi.cthnya, ada satu kejadian ni budakni gelak sampai terbalikkan kerusi, hentak2 meja, nasib baik tak terbalik kedai makan tu.Hamboiiiiiii lucu sangat agaknya.mmg lucu pon sbb aku sendiri tgk aksi seorang lelaki tertidur atas kerusi gaya 'patah leher'.mcm mana gaya tu?nk tgk sila pergi kedai makan berdekatan pasar malam uia pada pukul 5 ptg.tapi x perlulah rasanya ketawa sampai mcm tu.hmmm agak x berADAB disitu.

  • suka BETUL 'highlight' kan words2 yg mungkin bagi diorang hebat kot. cthnya "pagi tadi aku keluar toilet pastu jatuh,sakit DOOWWWWHHHHHH" ei gatal betul telinga kalau aku terdgr ni.


tapi ada je org dewasa berperangai serupa ini.dan layaklah diklasifikasikan sebagai budak2.aku melihat ciri2 ini sebagai proses mereka membesar.mungkin mereka terikut2 dgn pengaruh TV dan sebagainya.aku percaya, ciri2 ini tidak akan berlarutan...seawal mereka sudah melangkah ke alam dewasa, mereka akan berubah.mereka akan segera sedar yg tak manis berperangai seperti itu dikhalayak.

masa kecik mcm ni fi'ilnya, dh besar besok lain pulak fi'ilnya.lagi menyakitkan kepala!

Wednesday, August 18, 2010

bukan monolog

the hatred is still here
here in my heart
can you feel it?
can you smell it?
yeah its still here
still with me
its together with the love
sadly together...
i hope the time will run so fast
so i can be in another island
its not about you
its about me
JUST ME~

Saturday, August 14, 2010

sekali lagi...

sekali lagi ramadhan tanpa hadir mu...
aku enggan menghitung ramadhan ke berapa
kerana aku sentiasa menganggap dirimu sentiasa di sisi
moga dirimu tenang disana abah...
usah risau tentang cinta hatimu
tanggungjawab itu sudah lama aku galas di kedua bahu ku
diri ini..terlalu rindu...Al-Fatihah...