Thursday, December 9, 2010

aku rindu kenangan dulu

tiba-tiba malam ini hati jd sayu...
umur semakin meningkat...
maut semakin dekat...
ingin aku singkap kenangan indah waktu dahulu...
ketika umur baru setahun jagung...
indahnya...
masalah dulu tak sama mcm masalah skrg...
mudahnya...
farah...
ingat lagikah kau waktu kita dulu2
berdua ke kelas
bersembang
buat assignment
byk aku kongsikan bersama kau
terlalu byk
kita kongsi impian yg sama
mahu berjaya di gombak nanti
ingat lagi janji aku?
aku ckp aku akan amek kau ke kelas setiap hari jika aku punya motor
ingat lagi pasal2 jejaka idaman kita?
lecturer yg jd kegilaan kita berdua
maafkan aku farah
aku telah mungkir janji...
maafkan aku teman...
lisa...
dah lama sebenarnya kita kenal
walaupun kita tak rapat
tapi masih ada momen2 manis kita lakarkan
ingat snake on the plane??
ya.kita tgk movie itu berdua.
dkt mid.
then kita makan mcd.
kesukaan kau.
jujur aku katakan
semakin lama
aku semakin percaya
akan kata2
tak kenal maka tak cinta
teruskan hijrah kamu teman
semoga Tuhan rahmati kau...
emmi...
tanpa kau sedar
kau lah orang pertama yang aku tegur dulu
aku ingat lagi
masa tu semua student sibuk meneliti jadual
jadual tu tampal depan bangunan irk
aku tegur kau
dan mintak number telefon kau
kau sgt baik.
sama seperti dahulu
kerana itu kau punya ramai teman
kerana orang akan berasa senang di sampingmu
bertuahnya aku punya sahabat seperti kau
jika namamu tidak aku ukirkan disini
bukan bererti aku lupa
bukan bererti aku alpa
cuma hatiku jadi semakin sebak
semakin sempit
kenangan bersamamu wahai teman2
cukup bermakna buat diriku
maafkan diri ini
kerana mungkin aku telah mungkir kepada janji2 ku
mungkin aku tidak mengendahkan dirimu
maafkan aku...
maafkan aku...
maafkan aku...
aku cinta kau wahai teman....

7 comments:

  1. celah mane kau tag aku minah?x jumpe pon?

    ReplyDelete
  2. Zell... terima kasih atas persahabatan ini... setiap detik yg hadir akan ku ingat sentiasa...

    xoxo :)

    ReplyDelete
  3. zell, aku baru baca.
    snake on the plane, mesti lah ingat.
    dekat mid tu, masakan aku boleh lupa.

    dont worry, walaupun kita tak rapat, tak selalu jumpa, aku selalu ada tuk kau.
    hehe

    ReplyDelete