Saturday, November 27, 2010

hayatilah...

Hayatilah bait bait kata-kata dalam lagu ini...ketika pertama kali aku mendengar lagu ini...hatiku terusik...aku teringat ayahandaku...sayu...tidak sempat utknya menyerahkan puterinya kepada sang pemegang amanah...moga roh Abah tenang di sana...



Heningnya...
Sunyi suasana...
Lafaz sakinah bermula

Apa rasa
Diterjemah hanya
Sebak abah, tangis ibunda

prechorus:

Adalah aku, wali puteriku
Serah kini amanahku ini pada mu
Nafkahilah dia, curah kasih dan cinta
Lebih dari yang ku berikan kepadanya

chorus:
Dulu esakkannya sandar di bahuku
Tangisannya kini ku serah padamu
Bukan bermakna, dia bukan milikku
Fitrahnya perlukanmu

Jadikanlah dia wanita syurga
Mengerti benar akan maharnya
Taat itu bukan hanya pada nama
Indah ia pada maksudnya

Ku akur
Akan pesanmu
Puterimu kini amanahku

Iringilah
Dengan doamu
Bahagia kami dari redhamu

Lagu: Hafiz Hamidun
Lirik: Fadzli Far East
CREDIT TO NADIAH ABD MUBIN

3 comments:

  1. zelll...:)
    enshaAllah...
    kita dikurniakan seorang pemegang Amanah yang betol2 Amanah yer!!!...
    doa banyak2..
    hehehe

    p/s:Sorry...aku x berniat nak sedihkan ko..~

    ReplyDelete
  2. ;) its ok la! thankz sbb bagitahu lagu ni pada aku...bila2 pun aku ingat kat abah aku, bukan bila dgr lagu ni je...no need to say sorry sahabat.

    ReplyDelete