Thursday, July 8, 2010

cerita kosong2

4 tahun lepas...masa hari pengebumian arwah abah, setitis pun air mata aku tak jatuh...aku tahu masa tu Dia yang hembuskan kekuatan pada jiwa aku untuk jadi tabah. Bila aku pandang mama dan keluargaku yang lain, aku tahan air mataku dr tumpah. "aku kena tabah..." itu sahaja yang mampu aku bisikkan pada Sang Hati. aku x punya sapa2 pun untuk mengadu. aku jalani hari2 sendiri. aku rawat jiwa ini berseorangan.
Tapi bila tiba2 air mataku terhambur di riba mama, akulah insan yang paling lemah...tiada sebarang penjelasan yg mampu aku berikan...namun sang Ibu tahu yg anaknya ini betul2 dalam kesakitan. betul2 dalam permasalahan. kalau tidak, masakan air mata yg selama ini berjaya diseka tanpa disedari, dgn mudah terhambur tanpa segan silu.
Namun aku percaya...Tuhan mahu tunjukkan aku sesuatu...Dia tidak akan uji hambaNya jika hambaNya tidak mampu menempuh ujian itu...aku hanya perlu bersyukur diatas setiap rencanaNya. yang aku pasti, segalanya adalah yang terbaik~
"puas sudah kuberikan engkau segalanya
jalan cerita pun tak akan
berubah..."~I.A

2 comments:

  1. =) i tahu..kalau i rase masalah i besar...masalah org sebenarnya lagi besar...jd kita kena kuat!

    ReplyDelete