Saturday, July 3, 2010

jika aku jatuh hati...

Ya Allah
Jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pada seseorang yg melabuhkan cintanya padaMu
agar bertambah kekuatanku utk menyintaiMu
Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yg tertaut hatinya padaMu
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu
Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
agar tidak berpaling daripada hatiMu
Ya Rabbul 'Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang yg merindui syahid di jalanMu
Ya Allah
jika aku menikmati cinta kekasihMu
jgn lah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir Mu
Ya Allah
jika aku jatuh hati
jgn biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan pjg menyeru manusia pada jalanMu
Ya Allah
jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu
jgn biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya padaMu
Amin~
sumber:Hamba Allah.

No comments:

Post a Comment