Thursday, August 19, 2010

alahai...budak-budak

HUARGGGHHHH!!!jam dh menunjukkan pukul 4 ptg!yeay sekejap lagi nk pergi ke kedai runcit bersama Si Boney.huhuhuh.sedapnya nasi goreng budu.aawwwwwww.tak tahan nyah!apa kena mengena nasi goreng budu dgn tajuk entry?itu cuma mukadimah...penat cikgu kat sekolah dulu ajar buat 'pendahuluan penulisan'.masa ini lah kena apply.kan?


Sekarang ni, bila aku duduk makan2,minum2 kat kedai makan and aku ternampak budak2 sekolah...mesti aku teringat zaman muda aku dulu2.bila diorang buat perangai yg agak menjengkelkan mesti aku ckp dlm hati "hmmm...budak2...aku pon mcm tu jugak dulu".Ya betul.aku pun mcm mereka dulu.bukan aku je ok, korang pun.hahahaha.Apa yg budak seumur bawah 18 tahun suka buat bila berada ditgh2 org ramai? ini berdasarkan pemerhatian dan pengalaman.(perhatian!ciri2 ini mungkin tiada pada adik, sepupu, mahupun jiran anda.ia hanyalah berdasarkan pemerhatian penulis secara rawak.no heart feeling okayyy!)

  • suka SANGAT cakap kuat-kuat.alahai...kadang2 rasa macam nk cucuk je mata sendiri dgn garfu.akak tak nak dgr dik, kesah adik putus cinta ke, jatuh basikal dpn cikgu ke, ade org masuk meminang ke.akak tak berminat nak dgr.masalah hidup akak ni pun dh bertambun.

  • suka BENO gelak kuat-kuat.kadang2 sampai diselang-selikan dengan 'action' lagi.cthnya, ada satu kejadian ni budakni gelak sampai terbalikkan kerusi, hentak2 meja, nasib baik tak terbalik kedai makan tu.Hamboiiiiiii lucu sangat agaknya.mmg lucu pon sbb aku sendiri tgk aksi seorang lelaki tertidur atas kerusi gaya 'patah leher'.mcm mana gaya tu?nk tgk sila pergi kedai makan berdekatan pasar malam uia pada pukul 5 ptg.tapi x perlulah rasanya ketawa sampai mcm tu.hmmm agak x berADAB disitu.

  • suka BETUL 'highlight' kan words2 yg mungkin bagi diorang hebat kot. cthnya "pagi tadi aku keluar toilet pastu jatuh,sakit DOOWWWWHHHHHH" ei gatal betul telinga kalau aku terdgr ni.


tapi ada je org dewasa berperangai serupa ini.dan layaklah diklasifikasikan sebagai budak2.aku melihat ciri2 ini sebagai proses mereka membesar.mungkin mereka terikut2 dgn pengaruh TV dan sebagainya.aku percaya, ciri2 ini tidak akan berlarutan...seawal mereka sudah melangkah ke alam dewasa, mereka akan berubah.mereka akan segera sedar yg tak manis berperangai seperti itu dikhalayak.

masa kecik mcm ni fi'ilnya, dh besar besok lain pulak fi'ilnya.lagi menyakitkan kepala!

1 comment: