Thursday, May 27, 2010

internship2

WOW! hari ni officer kat office aku ajak pergi inspection! setelah sekian lama aku menunggu akhirnya Encik Yang Baik Hati sudi membawa saya keluar dari pejabat ni.suke sgt!kami pergi ke sebuah kilang membuat freezer kat area daerah Kluang ni.kilang ni jenis MNC.so, agak besar tapi sgt teratur. yg ruginya, aku tak bawak kamera.adduuusssss...kalau tidak boleh letak dlm report atau paling tidak pon upload kat fb n blog ni.apa yg saya dpt dari inspection ini?
  1. dunia business ini sgt COMPLICATED. without great knowledge u will go nowhere brader.
  2. diplomatic skills is very much important.
  3. "saya bodoh, atau awak lagi bodoh" refering to those company yg cube main kotor ni...maksudnye jgn cuba tipu authority, sbb mereka semua dh masak dgn trick in business.
  4. lagi satu...dapat makan free.hehe.
aku berasa sgt gembira kerja hari ini.

2 comments: